Aluminiumfolie in de keuken, Stop er Direct mee .

En dit is de reden waarom

We gebruiken allemaal aluminiumfolie in de keuken, om te koken, en  te verpakken. Toch heeft een recent onderzoek  aangetoond dat er enkele belangrijke negatieve effecten zijn van het gebruik van aluminiumfolie

Allereerst is aluminium een ​​neurotoxische zwaar metaal dat ernstige neveneffecten op het functioneren van de hersenen en wordt ook in verband gebracht met de ziekte van Alzheimer.
Volgens medische deskundigen, zou de blootstelling aan dit zware  metaal langdurige nadelige effecten veroorzaken , met  als gevolg  geestelijke achteruitgang, het verlies van evenwicht, geheugen, coördinatie en lichamelijke controle.
Dit onderzoek  toonde aan dat koken met aluminiumfolie effect heeft op de botten.  Aluminium neemt de ruimte van calcium in de botten, waardoor deze  verzwakken en de botten een bron van vergiftiging worden. Bovendien hebben onderzoekers aangetoond dat koken met aluminiumfolie kan leiden tot het inademen van aluminium deeltjes met als gevolg pulmonaire fibrose en andere ademhalingsproblemen. Dezelfde effecten worden ontstaan  bij grillen met aluminium.


Talloze mensen zijn nog steeds niet bewust van het feit dat wanneer aluminiumfolie wordt blootgesteld aan hoge temperaturen, een deel van het metaal in de voeding wordt opgenomen, doordat het zware metaal in de voeding lekt. Dr. Essam Zubaidy, een chemische technologie onderzoeker aan de Amerikaanse Universiteit van Sharjah, heeft de effecten van aluminium gemeten van  koken in aluminium en vond dat een maaltijd gekookt in aluminiumfolie tot l 400 mg aluminium kan bevatten.
Dit betekent dat “Hoe hoger de temperatuur is, hoe het aluminum in de voeding lekt.

 

Folie is niet geschikt voor het koken en is niet geschikt om in groenten zoals tomaten, citrussap of specerijen er in te bereiden. “
De RDA (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) voor aluminium, volgens de World Health Organization, is dagelijks beperkt tot 60 mg. En zelfs dat wil je niet in je lichaam hebben want het stapelt zich op. Dus zelfs deze norm is eigenlijk belachelijk.

Gezonde Aderen met Voeding

In een recent onderzoek is aangetoond dat het eiwit MPG spataderen voorkomt. Dit eiwit wordt geactiveerd door vitamine K.
Spinazie is een van de groentes met de hoogste percentage aan vitamine K namelijk 380 µg per 100 g. Het onderzoek werd gedaan door de universiteit van Maastricht.
Alhoewel vitamine K niet zo bekend is bij de meeste mensen als vitaminen A, B, C en D is het toch een vitamine die al sinds 1920 bekend is. Vitamine K is belangrijk voor het samenklonteren van bloed wondjes, gezondheid van de botten, het voorkomen van een verharding van de aderen en zoals nu blijkt ook bij het voorkomen van spataderen.
Vitamine K is er in twee verschillende vormen, de eerste is vooral te vinden in spinazie, broccoli, salade, boerenkool, avocado en kiwi’s. De andere vorm wordt geproduceerd door bacteriën en komt daarom voor een voeding die gefermenteerd is, zoals kaas en gefermenteerde soja.

De precieze oorzaak van spataderen is niet echt bekend. Het is wel duidelijk dat het bovengenoemde eiwit, een belangrijke rol speelt in het ontstaan van spataderen( namelijk wanneer het te weinig aanwezig is, is de kans op spataderen groter). In het onderzoek bleek dat spataderen ontstaan door beschadigingen in de wanden van de aderen.
Vitamine K het eiwit MGP zorgen ervoor dat de schade weer hersteld wordt.
Maar ook Antioxidanten spelen een belangrijke rol in het gezond houden van aderen.

Een ander soort voeding dat een belangrijke rol lijkt te spelen bij het gezond houden van aderen en het voorkomen van spataderen, is boekweit. Boekweit bevat een stof rutine die belangrijk is voor het versterken van de wanden van de capillaire aderen (dat zijn de haarvaten, de kleinste aderen).
Boekweit, vooral wanneer het ontkiemd is, levert ook een andere belangrijke stof namelijk lecithine, dat er voor zorgt dat de slechte cholesterol in de aderen weer wordt opgenomen en zou geen schade aanricht. Lecithine neutraliseert gifstoffen en helpt om het lymfatisch systeem schoon te maken, en is daarmee een belangrijke stof die de lever helpt zijn werk te doen.

Sunrider producten die een belangrijke rol kunnen spelen bij het gezond houden van de aderen zijn, Evergreen, met een hoog vitamine K gehalte, dat bouwstoffen levert om nieuwe bloedlichaampjes mee te maken. Daarnaast Vitafruit, wat heel veel antioxidanten bevat in een zeer geconcentreerde vorm. Deze antioxidanten spelen een belangrijke rol in het gezond houden van de aderen, doordat ze de vrije radicalen die de aderen beschadigen, neutraliseren en daarmee voorkomen dat cholesterol de aderen verdicht.
In dat kader zijn dan ook callithee en Fortune Delight belangrijk omdat ze ook een belangrijke bron zijn van antioxidanten en vooral afvalstoffen effectiever afvoeren, waarmee deze geen schade meer kunnen doen.
Het grote voordeel van het gebruik van Sunrider producten in dit geval is, dat ze gemakkelijk elke dag aan de dagelijkse voeding toe te voegen zijn, zonder dat elke dag het zelfde( bijv spinazie) gegeten hoeft te worden.
Ook is de concentratie van voedingsstoffen en de opname door het lichaam vele malen hoger (doordat de Sunrider voeding geconcentreerd is en door het verwijderen van de vezels opgenomen kan worden zonder of met weinig vertering) en beter dan bij de niet geconcentreerde voeding als verse spinazie.

Gewrichten Verslijten NIET

Mensen denken dat botten en gewrichten verslijten met de jaren,
Dat is een absolute misvatting!!

De onderdelen van je auto slijten met gebruik. Het zijn dode onderdelen. Echter het lichaam is een levend geheel, ook je botten zijn levende onderdelen van het skelet.
Er zijn ook geen botten die tegen elkaar wrijven en zo slijten zoals mensen denken over gewrichten, want botten komen nooit tegen elkaar aan, er zit ‘gewrichtsvloeistof’ tussen als smeermiddel en het gewricht draait en beweegt dus op dat smeermiddel. De verschillende onderdelen raken elkaar helemaal niet.
Bot is als een soort spons, het is een levend iets, het groeit en breekt af, afhankelijk van de omstandigheden. Een bot wordt dikker en zwaarder wanneer je het gebruikt en het lost op en wordt lichter wanneer je het niet gebruikt.
Botten komen ook in gewrichten dus nooit tegen elkaar aan. Ze worden beschermd door deze gewrichtsvloeistof, een soort van slijmachtige substantie en dan ook kraakbeen. Het kan in heel uitzonderlijke situaties waar sprake is van geen voeding of bijzonder slechte voeding en uitdroging is, dat de gewrichten zo uitdrogen of een auto-immuunziekte dat de botten wel tegen elkaar komen maar dat is een heel uitzonderlijke situatie.
Alle gewrichtsproblemen of andere botpijn heeft een reden. En dat is niet slijtage! Wat slijtage genoemd wordt is het gevolg van verkeerde voeding.
Omdat botten en gewrichten levende delen zijn ,passen ze zich aan aan de situatie en veranderen mee.
Wanneer je veel beweging hebt worden alle botten en organen sterker, net als het hart en andere spieren sterker worden met veel beweging. Wanneer je het hart vitamine B6, calcium en magnesium geeft wordt het sterker. Wanneer je kracht training doet of sowieso elke vorm van beweging dan worden niet alleen je spieren maar ook je botten sterker.

Toch is het idee dat de botten slijten wijd geaccepteerd idee in het westen. Maar het is een verkeerde metafoor.

De meest ongezonde mensen zijn die mensen die niet bewegen en slechte voeding gebruiken en vaak bij de dokter komen. Dat zijn de mensen met gewrichtsproblemen.
De meest gezonde mensen zijn de mensen die veel bewegen gezonde voeding gebruiken en zelden bij de dokter komen. Dat zijn de mensen met gezonde botten.
In werkelijkheid is het lichaam en de botten zijn levend en nemen voedsel op en lossen weer op. De enige manier om gezonde botten, gewrichten en weefsel te hebben is om ze te gebruiken en te zorgen dat het lichaam de juiste bouwstoffen heeft om goed te kunnen functioneren. Geef je botten en weefsels beweging en rust en de juiste voeding en het herstelt zichzelf en kan zelfs in een betere conditie komen dan het eerst was. Gewrichten zijn schokdempers voor het lichaam met kussens van kraakbeen en gewrichts vloeistof en ze worden ondersteund door spieren en pezen.
Gewrichten kunnen beschadigd raken door artritis, te weinig activiteit, te veel eten, teveel overgewicht, en vooral verkeerde voeding. Hierdoor ontstaat gewrichts pijn.

Voeding zonder transvetten, dat zijn vetten die omgezet zijn tot verharde vetten, of vetten die geoxideerd zijn, is belangrijk om de haarvaten naar de gewichten van meer zuurstof te voorzien.
Sappen van fruit of groente zijn in veel gevallen effectief tegen gewrichtspijnen, zoals bijvoorbeeld zwarte bessensap, of ananassap, dat bevat een enzym Bromelain, wat ontstekingsremmend werkt. Andere sappen die je zou kunnen maken die goed werken voor gewichtsproblemen zijn, wortelen, selderij, kool als combinatie eventueel samen met peterselie, rode biet kom, knoflook en radijs.

Boron is een mineraal dat een belangrijke rol speelt in de gezondheid van botten, het zorgt ervoor dat er geen of minder calcium uit de botten verdwijnt. Appels, noten en groene groente zijn een goeie bron van boron.
Omega3 vetzuren versterken de productie van anti ontsteking’s prostaglandines. Deze omega3 vetzuren zitten onder andere in zwarte bessenolie, lijnzaadolie, visolie en natuurlijk verse vette vis.
Een ander belangrijk mineraal is zwavel, dat zit in vlees, melk, kip en vis. Maar je kunt het ook heel goed nemen als supplement in iets dat heet MSM.
Vitamines die een rol kunnen spelen bij gewrichtspijn zijn, selenium, vitamine C, vitamine B6, vitamin A en mineralenkoper en zink.
Vitamine C daar is het belangrijk van de natuurlijke vitamine C is, zoals in Citric C. De goedkope vitamine C is weggegooid geld want het wordt niet goed opgenomen door het lichaam.

Andere groentes en kruiden die goed zijn bij ontstoken gewichten, zijn selderij, gember, oregano, kurkuma, alfalfa, wilde Yam.
Wilde Yam zit onder andere in Nuplus, dit heeft natuurlijk nog veel meer gezondheidsbevorderende eigenschappen.

Werking als supplement te denken aan Joi, van sunrider,Chondroitine en Glucosamine, die gewrichtsvoedend zijn.
belangrijk is hierbij, om ontstekingsremmende voeding te eten, zoals omega3 en verse groente en vers fruit.
Een ander supplement van sunrider waar je aan kunt denken is Alpha 20 C, wat het immuunsysteem voedt en waardoor het immuunsysteem versterkt wordt dat ontsteking vervolgens kan doen oplossen.

Dus wanneer je zorgt dat je lichaam in goede conditie blijft, dat je voedingsstoffen binnen krijgt die je botten en gewrichten voeden dan is er geen reden om daar problemen mee te krijgen.
Zijn die er wel, dan is er reden om extra te kiezen voor groentes die de gewrichten of botten voeden en supplementen, als Nuplus, Citric C, MSM, vitamine B, Joi, Chondroitine en Glucosamine te nemen.

Gestoomde Groente Gezond

Niet alleen is de kwaliteit van ons voedsel niet meer wat het zijn moet. Ook behandelen we het niet altijd even goed.Veel mensen gebruiken bijvoorbeeld een magnetron of koken hun groentes te lang. Het onderstaande artikel maakt duidelijk wat de beste manier is om je groentes te behandelen.

Gestoomd is gezond
Als je prijs stelt op gezonde voedingsstoffen, kook je groenten dan niet en houdt ze uit de buurt van de magnetron. Natural Health (februari 2002) haalt een Spaans onderzoek aan waarbij vier manieren om broccoli te bereiden, werden vergeleken: koken, magnetron, de hoge druk pan en stomen. Cristina Garcia-Viguera, professor in de voedselwetenschappen aan de universiteit van Espinardo in het Spaanse Murcia, kwam tot de volgende slotsom: In de magnetron wordt 97 procent van alle flavonoïden en anti-oxidanten vernietigd. Bij gewoon koken sneuvelde 66 procent van de voedingsstoffen. In de hoge druk pan ging iets minder dan de helft verloren, terwijl bij stomen minder dan tien procent van de flavonoïden werd afgebroken.

Frisdrank Slecht voor Nieren

Frisdrank en suiker hebben mogelijk negatief effect op nieren
Twee nieuwe studies tonen mogelijk negatieve effecten aan die suikers en frisdrank kunnen hebben op de nieren.
De resultaten van de studies werden dit weekend bekendgemaakt op de ASN Kidney Week, een groot congres over nieren en niergerelateerde zaken in de Verenigde Staten.
Uit een van de twee gepresenteerde studies blijkt dat het drinken van ten minste twee glazen frisdrank per dag kan leiden tot proteïnurie, ofwel verhoogde uitscheiding van eiwitten in de urine, een kenmerk van nierfalen.
De onderzoekers testten hiervoor universiteitsmedewerkers waarbij de nierfunctie normaal was aan het begin van de studie. Ze verdeelden de medewerkers in drie groepen, waarbij de eerste groep beweerde geen frisdrank te drinken, de tweede groep één glas per dag en de derde groep twee glazen of meer. De groepen bestonden respectievelijk uit 3579, 3055 en 1342 mensen.
Experiment
Tijdens het 2,9 jaar durende experiment ontwikkelden van de groepen die geen of één glas per dag dronken 8,4 en 8,9 procent van de mensen proteïnurie en van de groep die twee of meer glazen per dag dronk, ontwikkelde 10,7 procent proteïnurie. Daarmee lijkt de kans op het ontwikkelen van proteïnurie daadwerkelijk verhoogd bij de derde groep. Of dit door de frisdrank komt of door de levensstijl die gekoppeld is aan de hoge frisdrankconsumptie, is niet duidelijk.
De onderzoekers van de andere studie, ontdekten dat de nieren van ratten gevoeliger werden voor een eiwit angiotensin II bij een matige inname van fructose. Het eiwit reguleert de zout-balans. Als de concentratie ervan verhoogd is, nemen de cellen in de nieren meer zout op. Dit zou kunnen verklaren waarom gebruik van glucose-fructosestroop (ook bekend alshigh-fructose corn syrup) als zoetstof mogelijk bijdraagt aan diabetes, obesitas, nierfalen en hoge bloeddruk.
Door: NU.nl/Krijn Soeteman