Gezond ouder worden zonder Medicijnen

De meesten van ons in het Westen veronderstellen dat als we geluk  om onze zeventig of ouder te worden dat we dat doen ten koste van ons lichaam.

We  verwachten dat de lange weg naar onze dood gepaard gaat met een onvermijdelijke vermindering in onze fysieke gezondheid. Van alle dingen waar we het meeste  bang, voor zijn is het vooruitzicht van verval.

We leven met de ‘zekerheid’ dat we  geleidelijk  steeds  zwakker, vergeetachtiger en minder mobiel zullen worden.

Er is  echter recente bewijs dat dit beeld van de ouderdom grotendeels afkomstig is uit  de moderne geneeskunde.

Het is allemaal  een zwarte kijk op de toekomst met een oorzaak en een reden. Je hoeft niet af te takelen wanneer je ouder  wordt. Natuurlijk wordt het lichaam ouder en zal herstel van inspanning wat  langzamer verlopen, maar je kunt gezond oud worden, zonder kwalen en ellende.

Meer Geneesmiddellen met toenemende leeftijd.

Het is een feit dat oude mensen  heel veel onnodige medicatie krijgen.  De 60-plussers maken slechts 8 procent uit van de bevolking. Toch krijgen ze meer dan een derde van alle geneesmiddelen voorgeschreven  door artsen. Het feit is de gemiddelde persoon van 60 jaar of ouder  ten minste zes medicijnen voorgeschreven heeft die overbodig zijn, en  in alle gevallen is de onderlingen interactie van de medicijnen vrijwel onbekend  en dus zijn de gevolgen onbekend .

Onderzoek naar de werking van gecombineerde medicijnen is er  vrijwel  niet. Mensen die meer dan één medicijn tegelijk nemen onderwerpen zich aan een chemisch experiment met onbekende uitkomst. Van alle mogelijke uitkomsten is de beste uitkomst is dat er niets  gebeurt, alle andere  mogelijkheid zijn negatief.

Recent onderzoek heeft aangetoond dat er een  groot aantal medicijnen routinematig wordt afgegeven  ‘ voor het geval dat ‘  .

Dit geldt voor een brede range van medicijnen van cholesterol-verlagende medicijnen tot aspirine, middelen zijn waarvan we nu weten dat de condities veroorzaken die we nu associëren met de ouderdom: fysieke instabiliteit, vergeetachtigheid, incontinentie en dementie.

Ten minste vijf belangrijke groepen  geneesmiddelen worden routinematig voorgeschreven voor senioren veroorzaken  incontinentie. Vrijwel elke geneesmiddel- zelfs de vrij verkrijgbare- veroorzaakt een meer of mindere  soort cognitieve stoornis of de hersenmist – het kenmerken van dementie of de ziekte van Alzheimer. We weten allemaal  dat medicijnen die we nemen de helderheid in ons hoofd niet ten goede komt.

Sam’s aftakeling

Ik zag deze situatie dicht bij huis met onze buur ‘Sam’.  Deze opmerkelijke man deed alle tuinieren en andere lichamelijke arbeid rond het huis van zijn dochter zelfs tot in zijn tachtiger jaren . Een van zijn pleziertjes was om zijn tuin rond te racen met zijn kleine kleinzoon in een grote kruiwagen.

Toen hij een beetje vergeetachtig werd  schreef zijn arts hem krachtige antipsychotica voor. Zijn aftakeling was heftig en direct. In korte tijd was hij volledig zijn geheugen kwijt werd paranoïde en lastig en belandde in een verpleeghuis, weigerde zijn eten en uiteindelijk stierf hij korte tijd later.

 

Medicijnen zijn soms nodig maar hebben altijd bijwerkingen en regelmatig medicijnen gebruiken betekent een verkorting van je leven en meer problemen. Voor de meeste medicijnen zijn natuurlijke  alternatieven die de negatieve bijwerkingen niet hebben. Maak een afspraak met een natuurarts en doe zelf onderzoek naar je conditie en wat de mogelijkheden zijn.

Deze situatie roept de vraag op wat was er eerst was- het probleem of de ‘oplossing’. Als senioren vergeetachtiger of wat andere  andere fysieke ongemakken die vaak wat meer tijd kosten om te helen dan toen ze jong waren dan is dat niet perse nodig om zware medicijnen te  geven.

Veelal is  de verminderde conditie een gevolg van minder bewegen en minder kwalitatieve voeding. Juist wanneer we ouder worden hebben we kwalitatief hoogwaardige voedingsstoffen nodig en kan heeft het lichaam meer moeite om afvalstoffen af te voeren. Ook de belasting van voeding die niet goed is zoals veel suiker en vet wordt eerder merkbaar. Dus  het is zaak juist meer te letten op levensstijl en voeding.

Een aanwijzing hoe moet en kan komt uit het onderzoek van de alleroudste mensen op aarde in de zogenaamde ‘Blauwe Zones’. In gebieden zoals in Sardinië, waar er meer honderdjarigen dan andere plekken op aarde zijn, mannen en vrouwen beginnen daar op hun tiende, elfde tien jaar te werken en  blijven actief en mobiel.  Ze hebben een volle en actieve dag, ze lokaal geteelde, verse, biologische leven.

We doen er goed aan doen om te begrijpen dat een voorgeschreven medicijn  nooit de plaats in kunnen nemen van een productief en zinvol leven met gezond voeding en beweging. Medicijnen zijn per definitie stoffen die een functie van het lichaam over nemen en daarmee bijwerkingen hebben.  Het devies is een medicijn niet te gebruiken wanneer het niet strikt nodig is en dan ook nog voor korte tijd.  Na het gebruik van een medicijn is het zaak te kijken wat de oorzaak van het probleem was om vervolgens met voeding en kruiden te kijken of dat te versterken is.  Er is vrijwel altijd een kruidencombinatie het de zwakke plek van het lichaam kan verbeteren.

Wanneer je dagelijk calli thee, drinkt( of fortune delight), nuplus en quinary eet, dan krijgen alle onderdelen van het lichaam wat ze nodig hebben.

Daarnaast kun je extra combinatie nemen die de situatie van je leven of lichaam waar je mee te maken hebt aanvullen. Moet je veel fysiek werk doen dan kun je meer  Nuplus eten en Sportcaps  nemen, zit je veel achter de computer dan helpen top en ese.  En zo zijn er voor alle situaties en condities combinaties te bedenken die je daarbij  ondersteunen.

Neem in elk seizoen de combinatie die de uitdagingen  van dat seizoen ondersteunt.
In de winter, lifestream, zorgt dat je gemakkelijker op gang komt en blijft

voorjaar: alpha20c,

zomer:prime again

einde zomer: assimilaid

Herfst: conco

Daarnaast is het natuurlijk het beste om zoveel vers , zelf klaargemaakt voedsel te eten het liefste van biologische oorsprong. Daarbij zoveel mogelijk te bewegen, lopen, fietsen, sporten en een actief sociaal leven te hebben. Natuurlijk zijn niet altijd al deze voorwaarden ingevuld het is ook een voortdurend veranderend proces waar je voeding en zorg voor je zelf zich aan moet passen.

Kijk voor meer informatie over deze producten op http://life.nl

Spieropbouw, krachttraining en Afvallen

Conditie op peil brengen en houden.

Het is voor de meeste mensen inmiddels wel bekend dat het belangrijk is om het lichaam in conditie te houden. Dit is niet alleen belangrijk om fysiek te kunnen doen wat we willen doen ( immers ‘if you don’t use it you loose it’ dat geldt voor alles en zeker voor spieren en lichamelijke conditie) maar zeker ook voor onze gezondheid. Spieren geven ons de mogelijkheid ons lichaam te bewegen en zorgen daarbij ook voor oa de doorbloeding, de spieren zorgen voor de pompbeweging die nodig zijn voor de meeste processen in het lichaam en het hart is natuurlijk ook een spier die zorgt voor pompbewegingen.

Spieren zorgen voor afvoer van afvalstoffen via stimulering van lympfesysteem en darmen. De pompbewegingen die ze veroorzaken in de darmen en het  lympfesteem, zorgen ervoor de dat de inhoud  het lichaam uit getransporteerd wordt. Maar ook, vreemd genoeg voor veel mensen,  zorgen spieren ook voor actieve hersenfuncties. De hersenen maken nieuwe verbindingen aan door spiertraining!

Spieren opbouwen

Naar de sportschool gaan wordt steeds populairder om in conditie te blijven en waar de sportschool vroeger alleen voor bodybuilders was is dit inmiddels allang niet meer zo. Het is een plek waar mensen van jong tot oud komen. De meeste mensen die naar de sportschool gaan doen dat alleen om hun cardio conditie op peil te houden of te verbeteren.  Ze missen daarmee een belangrijk onderdeel van de conditie training die hun gezondheid op vele manieren ten goede zou komen.

Er zijn twee verschillende onderdelen in het trainen. Er is cardiotraining, dit bestaat uit fietsen,lopen, rennen, zwemmen en alle langdurige herhalende bewegingen. Hiermee wordt  hart en long uithoudingsvermogen verbeterd en, er is spier training die ervoor dient om spieren steviger te maken.

Beide vormen cardio- en spier training zijn van belang voor  een goede conditie. Het opbouwen van spieren werd lange tijd gezien als iets dat alleen bodybuilders wilden doen. Echter nu blijkt dat het opbouwen van de spieren van essentieel belang is voor de gezondheid van het lichaam. Het is zelfs zo dat er met het trainen van de spieren nieuwe verbindingen tussen de hersencellen wordt gemaakt. Hersenen groeien dus door spier training. Het maakt niet uit met hoeveel gewicht je dat doet. Niet alleen de hersenen maar ook de botten worden versterkt door spier training. Spier training is een essentiële manier om gezond te blijven.

De basis manier van spier training bestaat uit het werken met gewichten. Het basisprincipe van spieropbouw is dat het zwaarder dan gewoon belasten van spieren zorgt voor een ‘beschadiging’ van het spierweefsel wat het lichaam gaat herstellen, waardoor die groei ontstaat.

Afvallen

Het principe van afvallen. Er is geen magische formule of dieëet wat werkt.Het teveel aan lichaamsvet moet gebruikt worden door de spieren.Het effect van grote spieren is dat er meer voeding nodig is. Je kunt het vergelijken met de motor van een auto, een grotere motor heeft meer brandstof nodig om dezelfde afstand af te leggen dan een kleinere. Dit is de belangrijkste factor in vetverbranding. Er is maar één manier om af te vallen dat is het lichaamsvet te gebruiken en zoveel te groter en steviger de spieren zoveel te sneller dat gaat. Dus vreemd  genoeg is het niet de duurtraining maar vooral de spiertraining die zorgt voor sneller afvallen.

Denk maar weer aan die auto, wanneer je 10 km gaat rijden met de Fiat 500, dan heb je daarvoor veel minder brandstof nodig dan wanneer je 10 km gaat rijden met een grote Amerikaanse auto. De Fiat 500 heeft tegenwoordig twee cilinders met een inhoud van 500 cc, Amerikaanse acht cilinder heeft vaak 4 l inhoud, dat is vier zoveel. Dat betekent dat je Amerikaanse auto veel meer brandstof nodig heeft om diezelfde 10 km af te leggen. Hetzelfde geldt voor ons lichaam, wanneer een mager persoon een kilometer hardlopen dan zal hij daarvoor veel minder calorieën gebruiken dan wanneer een bodybuilder dat zal doen. De reden is dat een mager persoon veel minder spieren heeft die brandstof nodig hebben. De bodybuilder heeft heel veel spieren die die tezamen heel veel brandstof nodig hebben om instand te blijven. Daarom is spier training belangrijk. De steviger spieren hebben de hele dag meer brandstof nodig ook als je stilzit. Steviger spieren zorgen dus vanzelf voor vetverbranding. Alleen cardo training zonder spier training heeft dus veel minder vetverbrandings effect. Overigens vrouwen hoeven niet bang te zijn dat ze grote spieren krijgen door spiertraining, de spieren zullen bij normaal trainen alleen steviger worden en het figuur zal verbeteren.

Voeding.

Het trainen van de spieren en daarmee versterken van de spieren leidt dus tot een behoefte aan andere voeding. Een fout denkwijzen hierbij is dat we dan heel veel meer eiwitten nodig hebben. Er zijn in de winkel eindeloos veel eiwit producten te koop. De meeste hiervan zijn helemaal waardeloos en leiden alleen maar tot het aanmaken van meer vet. In het slechtste geval zijn ze ballast voor het lichaam wat energie moet gebruiken om om het af te voeren. Als je denkt aan grote spieren in de dierenwereld dan zijn dat dieren met de grootste spieren, planteneters. Denk aan olifanten, gorilla’s, Buffalo’s, neushoorns, het zijn allemaal planteneters. De planten die ze eten bevat er maar heel weinig eiwitten. Uit deze simpele vergelijking kunnen we constateren dat het niet per se nodig is om veel eiwitten te eten om grote spieren te krijgen. De meeste vleesetende dieren zijn helemaal niet zo groot en hebben helemaal niet zulke grote spieren.

Het belangrijkste voor het lichaam bij spieropbouw is dat de juiste voeding krijgt. Voor spieropbouw is een evenwicht tussen koolhydraten, eiwitten en vetten in de voeding belangrijk. Het is zoals in de voorgaande alinea opgemerkt niet echt nodig om heel veel eiwitten te eten.Meestal willen degenen die meer spierweefsel willen ook minder lichaamsvet. Hiervoor is belangrijk dat er met name minder geconcentreerde koolhydraten gegeten worden. Denk aan suiker, zoete dingen, brood, pasta en meer van dit soort geconcentreerde koolhydraten. De koolhydraten zorgen voor een verhoging van het insuline niveau in het lichaam wat tot gevolg heeft dat het lichaam zijn eigen vetten niet meer gebruikt en de suikers opslaat in de vorm van vet. Het belangrijkste is om zoveel mogelijk plantaardige voeding en hun vlees of vis te eten.

Vet is op zich geen probleem, het gaat erom wat voor soort vet wat is. Olijfolie, vette vis, ja zelfs boter is geen enkel probleem en zijn zelfs vetten die het lichaam maar nodig heeft. Een vet soort die spieropbouw ondersteunt is kokosvet. Je kunt het voor vrijwel alles gebruiken zowel op brood als om in te bakken. De structuur van kokosvet zorgt ervoor dat makkelijk afgebroken kan worden en gebruikt gaat worden om spieren op te bouwen. Het enige waar je op moet letten bij vetten, is dat je er niet teveel van eet. Vet bevat veel calorieën en het is belangrijk niet te veel calorieën te eten, maar net voldoende.

Sunriderproducten. Welke Sunriderproducten spelen een rol bij sporten?

Om te sporten moet je lichaam goed functioneren, dat betekent dat alle basisfuncties goed moeten zijn. Het lichaam, de cellen, moet de voeding krijgen die ze nodig hebben, de afvalstoffen moet afgevoerd worden en de belangrijke orgaansystemen moet de voeding krijgen die ze nodig hebben, zodat ze goed en onderling afgestemd kunnen functioneren. Dus de basis voor een goed functioneert lichaam zijn de basisproducten, Calli-thee, Fortune Delight, Nuplus of Vitashake en Quinary.Nuplus is een ideale combinatie om voor, tijdens en na het trainen te nemen. Het is zeer licht verteerbaar en wordt direct opgenomen. Het levert directe stabiele energie.De Sunbars zijn ook een ideale bron van voeding voor, voor of na het sporten. Ze zijn licht verteerbaar en levert voeding voorstel en spieren.Fortune Delight zorgt voor afvoer van melkzuur uit de spieren. Hierdoor is er minder of geen spierpijn. Fortune Delight levert ook mineralen waardoor het herstel sneller verloopt.

Sportproducten.

Daarnaast zijn er de sportproducten. Deze producten zijn voor bedoeld om het lichaam instaat te stellen meer dan de gewone activiteiten te kunnen uitvoeren. SportCaps zorgen ervoor dat de spieren effectief de voedingsstoffen krijgen die ze nodig hebben om op een hoger niveau te functioneren. SportCaps zijn dus vooral effectief bij uithoudings sporten of langdurige spier training.                                                                                                                   Van SportCaps is het belangrijk om er voldoende van te nemen, minimaal vijf voor de training.Sunrise is een product dat er voor zorgt dat spieren snel op temperatuur zijn. Daarnaast levert het bouwstoffen voor de spieren zodat ze sneller herstellen en krachtiger worden. ElectroSport, is een product dat de mineralen die verloren gaan met het transpireren, weer aanvult. ElectroSport is van essentieel belang voor elke sporter. Het is belangrijk omdat de meeste mensen sowieso een gebrek aan bepaalde mineralen hebben en bij sporten gaan extra mineralen verloren. Het bijzondere van Electosport is dat de mineralen in vloeibare oplossing aanwezig zijn, waardoor snel opgenomen worden. In de Electosport is de perfecte onderlinge verhouding van alle mineralen aanwezig. Electosport is niet alleen belangrijk voor sporters maar eigenlijk voor iedereen. Het lastig is dat een product is dat niet lekker is. Het beste is het in vruchtensap te oplossen, of een ander smaakvolle drank en zo over een langere tijd op te drinken. Je kunt ook een klein sipje ervan nemen en daarna met water of een ander drank wegspoelen.                                                Evergreen zorgt voor bouwstoffen voor het bloed. Het levert bouwstoffen voor rode bloedlichaampjes. Een toename van rode bloedlichaampjes zorgt voor een betere zuurstof huishouding in het lichaam. Evergreen voedt ook te lever en versterkt daarmee het immuunsysteem.                                                                 Sunny Fresh is een combinatie die de longen versterkt en daarmee de zuurstofopname.

Samengevat

Voor duurtraining is meer Nuplus, drie of vier zakjes per dag, en Sunbars aan te raden in combinatie met SportCaps.

Voor spier training is Sunrise in combinatie met Sunbars en extra Vitashake aan te bevelen. Sunrider’s versterkt de spieren. Sunbars leveren ook een kruidencombinatie die de spieren versterkt. Vitashake bevat bouwstof voor de cellen en daarbij extra vitaminen en mineralen.

7 minunten training samen met Sunrider voeding, de ideale combinatie om gezonder te worden, af te vallen en een beter figuur te krijgen.

Helder Hoofd, Scherp Geheugen

Voor een haarscherp geheugen en een helder denkvermogen kun je verschillende dingen doen.
Eén er van aanpassingen maken in de dingen die je eet.
Een groente soort die de hersenen en met name het geheugen versterkt is bleekselderij. .
Selderij is een geweldige bron van een bijzonder krachtige flavonoïde, luteoline, deze verbindingen helpen met het verminderen van destructieve ontstekingsreacties in het geheugencentrum van de hersenen (ook wel bekend als de hippocampus). Geen slechte ruil voor 6 calorieën.

Na verloop van tijd kunnen ontstekingsachtige reacties in de hersenen depressieve gevoelens versterken , dementie versnellen, en zelfs een rol spelen in de ontwikkeling van de ziekte van Alzheimer en andere hersen aftakelende condities. Dus eet luteoline.
Nieuw onderzoek naar wat er in de hersencellen gebeurt, laten zien dat lutoline de zenuw signalen die immuuncellen vertellen dat ze ontstekingsremmende stoffen cytokines genaamd moeten produceren.
Dus eet selderij als snack, als tussendoortje, door de salade in de soep.
Redelijke hoeveelheden luteoline komen ook voor in groene paprika’s, chilipepers, spinazie, sla, kamille thee, en tijm.

Nog een paar dingen die je kunt doen om je hersenen in goede conditie te brengen en te houden zijn:

Zet je zonnebril af en laat het licht in je ogen schijnen. Dit stimuleert je hersenen activiteit.

Ga even liggen gedurende de dag en doe een middag dutje. Het blijkt dat mensen die dutjes doen overdag beter presteren met geheugen oefeningen, dan zij die dat geen dutje doen.
En, verrassend, maar 6 minuten ogen dicht genoeg om je hoofd te verfrissen.

Hoe kan een dutje je denken versterken? Het in slaap vallen stimuleert een neurobiologisch proces in de hersenen dat blijft van kracht, ongeacht hoe lang u slaapt.

Neem voldoende omega 3 vetzuren, deze komen voor in vette vis maar ook in lijnzaad olie en teunisbloemolie. Omega 3 vetzuren zijn een belangrijke bouwstof voor de hersenen.

Sunrider heeft verschillende kruidenproducten die helpen om het denken helder te krijgen en houden en de hersenen in goede conditie te brengen en houden.
Calli thee is er één van. Callithee zorgt voor afvoer van afvalstoffen, wat opzich al verhelderend werkt, maar het geeft ook een helder hoofd.
Daarnaast zijn er Top en Ese. beide combinaties die de hersenen voeden.
Ze voeden verschillende functies in de hersenen. Top versterkt meer het denkvermogen, Ese meer het inzicht en concentratie vermogen.
Beide zijn door monniken ontwikkelde die de kruiden combinaties gemaakt hebben om beter te kunnen mediteren.
Het effect van de combinatie van de twee is dat je helder in je hoofd bent en je gemakkelijk kunt concentreren op wat je dan ook doet.
Wanneer je gaat slapen, dan gaat dat gemakkelijker, wanneer je achter de computer gaat zitten dan gaat dat gemakkelijker.
Dus dagelijks Calli thee en Top en Ese houden je hersenen in optimale conditie.