Gezond ouder worden zonder Medicijnen

De meesten van ons in het Westen veronderstellen dat als we geluk  om onze zeventig of ouder te worden dat we dat doen ten koste van ons lichaam.

We  verwachten dat de lange weg naar onze dood gepaard gaat met een onvermijdelijke vermindering in onze fysieke gezondheid. Van alle dingen waar we het meeste  bang, voor zijn is het vooruitzicht van verval.

We leven met de ‘zekerheid’ dat we  geleidelijk  steeds  zwakker, vergeetachtiger en minder mobiel zullen worden.

Er is  echter recente bewijs dat dit beeld van de ouderdom grotendeels afkomstig is uit  de moderne geneeskunde.

Het is allemaal  een zwarte kijk op de toekomst met een oorzaak en een reden. Je hoeft niet af te takelen wanneer je ouder  wordt. Natuurlijk wordt het lichaam ouder en zal herstel van inspanning wat  langzamer verlopen, maar je kunt gezond oud worden, zonder kwalen en ellende.

Meer Geneesmiddellen met toenemende leeftijd.

Het is een feit dat oude mensen  heel veel onnodige medicatie krijgen.  De 60-plussers maken slechts 8 procent uit van de bevolking. Toch krijgen ze meer dan een derde van alle geneesmiddelen voorgeschreven  door artsen. Het feit is de gemiddelde persoon van 60 jaar of ouder  ten minste zes medicijnen voorgeschreven heeft die overbodig zijn, en  in alle gevallen is de onderlingen interactie van de medicijnen vrijwel onbekend  en dus zijn de gevolgen onbekend .

Onderzoek naar de werking van gecombineerde medicijnen is er  vrijwel  niet. Mensen die meer dan één medicijn tegelijk nemen onderwerpen zich aan een chemisch experiment met onbekende uitkomst. Van alle mogelijke uitkomsten is de beste uitkomst is dat er niets  gebeurt, alle andere  mogelijkheid zijn negatief.

Recent onderzoek heeft aangetoond dat er een  groot aantal medicijnen routinematig wordt afgegeven  ‘ voor het geval dat ‘  .

Dit geldt voor een brede range van medicijnen van cholesterol-verlagende medicijnen tot aspirine, middelen zijn waarvan we nu weten dat de condities veroorzaken die we nu associëren met de ouderdom: fysieke instabiliteit, vergeetachtigheid, incontinentie en dementie.

Ten minste vijf belangrijke groepen  geneesmiddelen worden routinematig voorgeschreven voor senioren veroorzaken  incontinentie. Vrijwel elke geneesmiddel- zelfs de vrij verkrijgbare- veroorzaakt een meer of mindere  soort cognitieve stoornis of de hersenmist – het kenmerken van dementie of de ziekte van Alzheimer. We weten allemaal  dat medicijnen die we nemen de helderheid in ons hoofd niet ten goede komt.

Sam’s aftakeling

Ik zag deze situatie dicht bij huis met onze buur ‘Sam’.  Deze opmerkelijke man deed alle tuinieren en andere lichamelijke arbeid rond het huis van zijn dochter zelfs tot in zijn tachtiger jaren . Een van zijn pleziertjes was om zijn tuin rond te racen met zijn kleine kleinzoon in een grote kruiwagen.

Toen hij een beetje vergeetachtig werd  schreef zijn arts hem krachtige antipsychotica voor. Zijn aftakeling was heftig en direct. In korte tijd was hij volledig zijn geheugen kwijt werd paranoïde en lastig en belandde in een verpleeghuis, weigerde zijn eten en uiteindelijk stierf hij korte tijd later.

 

Medicijnen zijn soms nodig maar hebben altijd bijwerkingen en regelmatig medicijnen gebruiken betekent een verkorting van je leven en meer problemen. Voor de meeste medicijnen zijn natuurlijke  alternatieven die de negatieve bijwerkingen niet hebben. Maak een afspraak met een natuurarts en doe zelf onderzoek naar je conditie en wat de mogelijkheden zijn.

Deze situatie roept de vraag op wat was er eerst was- het probleem of de ‘oplossing’. Als senioren vergeetachtiger of wat andere  andere fysieke ongemakken die vaak wat meer tijd kosten om te helen dan toen ze jong waren dan is dat niet perse nodig om zware medicijnen te  geven.

Veelal is  de verminderde conditie een gevolg van minder bewegen en minder kwalitatieve voeding. Juist wanneer we ouder worden hebben we kwalitatief hoogwaardige voedingsstoffen nodig en kan heeft het lichaam meer moeite om afvalstoffen af te voeren. Ook de belasting van voeding die niet goed is zoals veel suiker en vet wordt eerder merkbaar. Dus  het is zaak juist meer te letten op levensstijl en voeding.

Een aanwijzing hoe moet en kan komt uit het onderzoek van de alleroudste mensen op aarde in de zogenaamde ‘Blauwe Zones’. In gebieden zoals in Sardinië, waar er meer honderdjarigen dan andere plekken op aarde zijn, mannen en vrouwen beginnen daar op hun tiende, elfde tien jaar te werken en  blijven actief en mobiel.  Ze hebben een volle en actieve dag, ze lokaal geteelde, verse, biologische leven.

We doen er goed aan doen om te begrijpen dat een voorgeschreven medicijn  nooit de plaats in kunnen nemen van een productief en zinvol leven met gezond voeding en beweging. Medicijnen zijn per definitie stoffen die een functie van het lichaam over nemen en daarmee bijwerkingen hebben.  Het devies is een medicijn niet te gebruiken wanneer het niet strikt nodig is en dan ook nog voor korte tijd.  Na het gebruik van een medicijn is het zaak te kijken wat de oorzaak van het probleem was om vervolgens met voeding en kruiden te kijken of dat te versterken is.  Er is vrijwel altijd een kruidencombinatie het de zwakke plek van het lichaam kan verbeteren.

Wanneer je dagelijk calli thee, drinkt( of fortune delight), nuplus en quinary eet, dan krijgen alle onderdelen van het lichaam wat ze nodig hebben.

Daarnaast kun je extra combinatie nemen die de situatie van je leven of lichaam waar je mee te maken hebt aanvullen. Moet je veel fysiek werk doen dan kun je meer  Nuplus eten en Sportcaps  nemen, zit je veel achter de computer dan helpen top en ese.  En zo zijn er voor alle situaties en condities combinaties te bedenken die je daarbij  ondersteunen.

Neem in elk seizoen de combinatie die de uitdagingen  van dat seizoen ondersteunt.
In de winter, lifestream, zorgt dat je gemakkelijker op gang komt en blijft

voorjaar: alpha20c,

zomer:prime again

einde zomer: assimilaid

Herfst: conco

Daarnaast is het natuurlijk het beste om zoveel vers , zelf klaargemaakt voedsel te eten het liefste van biologische oorsprong. Daarbij zoveel mogelijk te bewegen, lopen, fietsen, sporten en een actief sociaal leven te hebben. Natuurlijk zijn niet altijd al deze voorwaarden ingevuld het is ook een voortdurend veranderend proces waar je voeding en zorg voor je zelf zich aan moet passen.

Kijk voor meer informatie over deze producten op http://life.nl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *