Prostaat Gezond door Juiste Voeding

De prostaat heeft tot doel om toxines en onzuiverheden uit te filteren van het sperma om de  best mogelijke sperma te produceren voor de conceptie en de reproductie van een sterke gezonde soort. De meest voorkomende onzuiverheid in onze systemen zijn tegenwoordig xeno-oestrogenen , door de mens veroorzaakte oestrogeenachtige  stoffen. Deze chemicaliën verstoren de normale mannelijke oestrogeen-testosteron balans en leiden tot ongewenste prostaat groei.  Zoals bij elke degeneratieve ziekte,  draagt oxidatieve stress van overtollige vrije radicalen en ontsteking veroorzakende voeding ook bij tot een vergrootte prostaat en prostaatkanker.

Een anti-inflammatoire dieet rijk aan fytonutriënten van verse groenten en fruit is van cruciaal belang. Het elimineren van alle verwerkte granen, vlees, en zuivelproducten is essentieel. Pas het het dieet  aan met goede vetbronnen, zoals avocado, olijfolie, kokosolie, noten, zaden en. Grasgevoerd en scharrelvlees producten zijn een optie. Gebruik natuurlijke anti-ontstekings  kruiden zoals kaneel, oregano, kurkuma, gember, knoflook, en rozemarijn.

Een derde factor die van belang is, is de afname van testosteron productie door het lichaam met toegenomen leeftijd of door langdurige stress. Daarom is het van belang het testosteron niveau op peil te houden. Toediening van testosteron is een optie maar heeft als nadeel dat het lichaam zelf weinig tot niets meer zal produceren. Beter is het om kruiden en voeding te gebruiken die het het lichaam aanzet testosteron te maken.

Veros is zo’n combinatie kruiden die het lichaam de bouwstoffen geeft om dit hormoon te maken. Andere  kruiden die een vergelijkbare werking hebben zijn, Maca, horny goat weed, mate en Ginseng. De combinatie van kruiden is beter dan de enkelvoudige kruiden omdat de combinatie meer in balans is.
De prostaat is afhankelijk van een gezonde circulatie van  vers bloed en zuurstof. Een stil zittend levensstijl leidt tot congestie en stagnatie in de prostaat. Bepaalde bevolkingsgroepen lopen een hoger risico dan anderen. Dit zijn mensen die langere tijd door  brengen in een zittende positie met de toegenomen druk door trillingen. Dit geldt ook voor vrachtwagenchauffeurs, buschauffeurs, motorrijders, piloten, en mensen met een lange dagelijkse woon-werkverkeer. Een andere risicogroep voor prostaat problemen zijn fietsers  omdat ze verhoogde druk op onderkant van het bekken en vrijwel direct op de prostaat hebben tijdens  het fietsen. Het verdient dan ook aanbeveling te punt van het zadel niet recht maar iets naar beneden te zetten. Dat heeft als voordeel minder druk op de prostaat en door de neiging van het zadel af te glijden ,wordt het gemakkelijker meer druk te zetten op de trappers.

Bepaalde voedingsverbindingen zijn bijzonder goed voor het voorkomen en omkeren  van  een ontsteking van de prostaat. Kruisbloemige groenten zoals broccoli, broccoli spruiten, boerenkool, boerenkool, kool en bevatten Indole-3-carbonyl, isothiocyanaten en sulforafaan die helpt bij het verwijderen overtollige oestrogenen en andere gifstoffen uit het lichaam. Deze fytonutriënten ook vernietigen kankercellen. Lycopeen is een anti-oxidant die normaal in de prostaat maar afneemt met de leeftijd en slechte levensstijl. Vul uw lycopeen voorraad aan  met grapefruits, tomaten, tomaten puree,  rode paprika, Gogi bessen, frambozen.

Zink speelt een cruciale rol in enzymatische functie, immuniteit, en reproductieve gezondheid. Prostaat problemen worden zeer vaak geassocieerd met zink tekortkomingen. Eet pompoenpitten die rijk zijn aan zink en is aangetoond dat de activering van prostaat celvermeerdering verminderen. Drink anti-oxidant rijke thee zoals gember, Saw Palmetto, en cafeïnevrij groene thee voor een extra dosis van anti-oxidanten en fytochemicaliën om het lichaam te helpen bij de ontgifting cycli nodig zijn voor een gezonde prostaat.Selenium is een ander mineraal wat essentieel is voor de gezondheid van de prostaat. Door het afgenomen niveau van de dit mineraal in groente, hebben veel mensen een tekort aan selenium wat een belangrijke rol speelt in de gezondheid, onder andere het immuunsysteem en de prostaat.
Vitamine D is een van belang voor veel functies in het lichaam zo ook voor een gezond prostaat. Omdat we hier in het noorden niet altijd zon hebben is het van belang regelmatig vitamine D supplementen te nemen, zeker in de winter.

Prostaat Health Action Stappen:( In willekeurige volgorde)

1) Zorg voor het op peil houden van de vitamine D-spiegel in de 70 tot 100 ng / ml bereik met full body blootstelling aan de zon, en / of geëmulgeerde vitamine D-supplementen.

2) Volg een phytonutrient rijke anti-inflammatoire dieet3) Gebruik een hoge kwaliteit omega3 supplement

3) Doe kwartaal detox protocollen met behulp van anti-oxidanten en kruiden

4) Zorg voor regelmatige lichaamsbeweging (niet zoals fietsen)

5) Vermijd kunststoffen, deodorants, shampoos en iets anders met xenoestrogenic stoffen.

6) Neem extra selenium en zink

7) Neem Veros of een andere combinatie voor het op peil houden van de testosteron niveaus

8) Neem Men’s Formula van Sunrider, het is een ideale voedende combinatie voor de prostaat.

One Reply to “Prostaat Gezond door Juiste Voeding”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *